Sports World Amsterdam
Loading...

SPORTS WORLD

Op zoek naar een inspirerende club voor fitness, groepslessen, personal training, yoga, wellness, squash en meer?

Welkom bij Sports World Amsterdam: een inspirerende club voor fitness, groepslessen, yoga, personal training, squash en meer.  De club is gevestigd in een uniek historisch gebouw (1887) in Oostpoort, Watergraafsmeer. Sports World biedt veel meer dan een normale sportschool of sportclub in Amsterdam. Kom direct in beweging en maak kennis middels een gratis sportdag.

Doe mee met één van de 125 groepslessen per week. Of kom zelf sporten in de Oude Melkfabriek. Het historische gebouw geeft je de juiste motivatie om het sporten en het fitness op te pakken. Benieuwd naar de club?

Maak gratis kennis met de club

SPORTS WORLD

INTENSITY

INTENSITY

Krachttraining, Bootcamp, Crosstraining en meer

Intensity is dé categorie waar kracht van spieren centraal staat. Dit zijn uitdagende lessen, waarbij vaak getraind wordt met verschillende soorten sportattributen. Diverse krachttraining lessen die jouw lichaam uitdagen om sterker en krachtiger te worden. Van een interval training tot circuit training, elke les heeft iets uitdagends.

In 15 minuten wordt er getraind voor sterkere buikspieren.

Body Pump meets Cross Fit

Een interval kracht training voor het hele lichaam.

Functionele kracht en conditie training.

Net als de circuit training heeft de trainer een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam. De freestyle training richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Buiten training

een actieve les in de buitenlucht waar je in groepsverband zowel conditie als kracht traint

Strakker en sterker lichaam

Bodypump is een spierverstevigende, functionele workout en de snelste manier om in shape te komen.

Voor een sterke basis.

Een training waarbij de rug en buikspieren worden verstevigd middels het gebruik van de Swiss bal.

Een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

Breng je lichaam in shape.

Een training van het kracht en het uithoudingsvermogen met gebruik van dumbels, elastieken, steps en eigen gewicht.

Bagtraining is een perfecte training om je conditie en spierkracht op te bouwen, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze training is een goede manier om gewicht te verliezen.

Fitness - kracht & conditie voor iedereen.

De fitness trainer heeft een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam, met gebruik van zowel apparaten als losse oefeningen, voor je klaar staan. De oefeningen worden achtereenvolgend uitgevoerd met zo min mogelijk rust.

Sports World Gratis sportdag

NIEUWS & BLOG

Wij houden je graag op de hoogte bij Sports World!

Ga naar onze blog pagina
  • Tips voor jouw sinterklaas- en kerstcadeautjes

    vrijdag, 2 december 2016| Sports World

    Eet bewust, besteed weer wat meer tijd in de keuken en aan sporten tijdens de koude wintermaanden!

    De feestdagen staan voor de deur, tijd om te genieten en jezelf en de mensen om je heen eens goed te verwennen! Zie onderstaande tips die een gezonde aanvulling zijn en leuk om te geven!

    Lees meer
  • Gluten en snel eten voor een training?

    woensdag, 23 november 2016| Sports World

    Vandaag de dag zie je in de winkels veel producten die gluten-vrij zijn. Zijn gluten dan zo slecht? En hoelang moet ik wachten om te sporten als ik daarvoor een maaltijd heb gegeten? Vragen waar wij antwoord op geven!

    Lees meer
  • Waarom de ene training je wel/niet hongerig maakt

    woensdag, 16 november 2016| Sports World

    Vaak merk je dat je na een bepaalde training niet veel honger hebt. Echter kan het ook zo zijn dat je na 1,5 uur yoga juist enorme honger hebt en je direct een bord pasta weg wilt eten. Hoe kan het dat dit zo veel verschilt? 

    Lees meer
  • Sporten in de kou

    maandag, 14 november 2016| Sports World

    De temperaturen zijn snel gedaald en soms halen we zelfs even het vriespunt. De gezelligste tijd van het jaar zien we steeds dichterbij komen en de handschoenen en dikke jassen mogen weer de kast uit. Lekker op de bank zitten met een kop chocolademelk/thee of toch even de sportschoenen aan en sporten? Je motivatie begint steeds meer te dalen dus hier een paar tips om jezelf weer te motiveren!

    Lees meer
  • Een gezond dieet?

    woensdag, 2 november 2016| Sports World

    Gluten, zuivel en melk zijn verboden geworden. Maaltijden worden vervangen door sappen. Desserts zijn gereserveerd voor cheatdagen en dit zijn maar enkele dagen. Hoewel deze keuzes gemaakt kunnen worden in de naam van een 'gezonde levensstijl', kunnen zij gepresenteerd worden als een eetgedrag wat niet zo heel gezond kan zijn.

    Lees meer
  • Wit en bruin vet

    vrijdag, 7 oktober 2016| Sports World

    Tegenwoordig is 'vet' onze grootste vijand en willen we dit graag kwijt. Waar wit vet voornamelijk als opslag dient, is het vooral bruin vet wat werkzaam is wanneer we koude omstandigheden moeten trotseren. Freezlab zorgt door middel van cryotherapie dat door training onze vetcellen worden omgezet. Hoe dat werkt? Lees het hier!

    Lees meer
  • Challenge voor oktober: de Hex Bar

    maandag, 3 oktober 2016| Sports World

    Deze maand dagen we jou uit om gebruik te maken in de gym van de Hex bar. Wellicht komt het je niet bekend voor, maar desalniettemin is deze sporttool ideaal voor zoveel verschillende oefeningen. Kijk mee welke oefeningen jij kunt doen in deze nieuwe maand!

    Lees meer
  • Gewicht verliezen met kleinere borden

    woensdag, 21 september 2016| Sports World

    Waarschijnlijk zoek je vaak genoeg op het internet naar verschillende manieren om wat gewicht te verliezen. Er zullen zeker bizarre dingen naar voren komen, maar sommige zijn daadwerkelijk wetenschappelijk bewezen. 1 wetenschappelijk bewezen tip gaat over iets waar je het voedsel op legt. De tip: Serveer je eten op kleinere borden. Werkt dit echt? En hoe kan het dat dit werkt?

    Lees meer
  • 7 verrassende manieren om snel af te koelen

    maandag, 22 augustus 2016| Sports World

    Een rood hoofd, zweten en uitdroging zijn de bijwerkingen van trainingen in de warmte. Cooldowns zijn ontworpen om dit te voorkomen. Toch is het gemakkelijk om over te slaan, snel te douchen en binnen no-time weer op de volgende afspraak te zijn. Toch is dit niet de juiste manier. 

    Lees meer
  • Met je blote voeten op het strand hardlopen

    maandag, 8 augustus 2016| Sports World

    Gedurende de zomer zal het waarschijnlijk vaker voorkomen dat je de kans hebt om op het strand hard te lopen. De keuze waarvoor je waarschijnlijk wel even hebt gestaan is: ga ik op blote voeten of trek ik mijn sportschoenen aan? Het antwoord les je hier!

    Lees meer

STATE OF MIND

STATE OF MIND

Meer in balans met je omgeving

Bij de categorie state of mind komen er oefeningen aan bod die zorgen voor het versterken, ontspannen en soepel maken van de spieren. In deze lessen wordt er aandacht gegeven aan het in balans brengen van je lichaam en geest. Gun jezelf de rust en tijd om dit te ervaren en maak kennis met diverse lessen.

Volg de traditionele oosterse geneeskunde voor een vitaal lichaam.

Door de verschillende posities en bewegingen, worden de meridianen in het lichaam gestrekt en dit stelt het lichaam in staat om blokkades in de energiestromen op te lossen.

Een kwartiertje voor je zelf.

In deze les wordt een reeks aan stretch oefeningen gegeven.

Bij Flow Yoga ga je in een rustig ritme van de ene naar de andere yogahouding.

Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af in een dynamische serie bewegingen die de spieren versterken en soepeler maken.

Maximale beweeglijkheid.

Een serie van grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven met als doel stimuleren van bindweefsel zoals banden en kraakbeen. 

Kracht en dynamiek.

Power Yoga is een dynamisch vloeiende vorm van yoga, waarin de ademhaling de verbinding vormt tussen lichaam en geest.

Beheersing van het lichaam en de ademhaling.

Dit is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van statische lichaamshoudingen en ademhalings technieken.

Lenigheid en ontspanning.

Verschillende stretch- en ontspannings oefeningen zullen er voor zorgen dat je met een ontspannen gevoel weer verder met de dag verder kunt gaan.

Stabiliteit, flexibiliteit en lichaamsbeheersing.

 Pilates bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen en armen en richt zich ook op een stevige en stabiele rug.

Ontwikkelen van kracht, flexibiliteit en balans.

Het is een actieve, verfijnde vorm van Hatha yoga die zich karakteriseert door meer aandacht voor detail van het in balans brengen van het lichaam met de geest.

Een gunstig effect op de hormoon balans

Een reeks dynamische yoga oefeningen die invloed uitoefenen gericht op de schildklier, hypofyse en eierstokken, waardoor je hormoonspiegel in balans komt.

Sports World Gratis sportdag

CARDIO

CARDIO

Verbeter je conditie en mentale uithoudingsvermogen

Lessen in deze categorie zorgen ervoor dat je werkt aan je uithoudingsvermogen. Door middel van een hoog tempo wordt je hartslag omhoog gebracht om je longen en ademhalingsspieren te versterken. Deze lessen zijn ontzettend divers, waardoor er aan ieders behoeften wordt voorzien. Doe mee aan deze lessen en ontvang er een grote dosis aan energie voor terug!

Vecht je fit.

Verschillende technieken uit verscheidene vechtsporten komen bijeen in een intensieve training.

Functionele kracht en conditie training.

Net als de circuit training heeft de trainer een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam. De freestyle training richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Een energieke workout met een extra dimensie.

Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Fitness - kracht & conditie voor iedereen.

De fitness trainer heeft een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam, met gebruik van zowel apparaten als losse oefeningen, voor je klaar staan. De oefeningen worden achtereenvolgend uitgevoerd met zo min mogelijk rust.

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

Bagtraining is een perfecte training om je conditie en spierkracht op te bouwen, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze training is een goede manier om gewicht te verliezen.

Breng je lichaam in shape.

Een training van het kracht en het uithoudingsvermogen met gebruik van dumbels, elastieken, steps en eigen gewicht.

Een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Wielrennen meets mountain biking indoors.

Een indoor fiets training.

Step & Shape is een energieke workout met een in hoogte verstelbare step, gecombineerd met een training van kracht en uithoudingsvermogen.

De club is gunstig gelegen midden in de driehoek Oosterpark, Franckendaelpark en Flevopark. We gaan het hele jaar door naar buiten voor looptrainingen en Bootcamp onder begeleiding van een ervaren looptrainer/bootcampinstructeur. Jan is onze loopspecialist die bewijst dat iedereen kan hardlopen. Niels en Claudio geven onze Bootcamp trainingen.


Sluit je aan en geniet van de buitenlucht, ook in de winter!

Soepel in de heupen.

Een energieke dans en fitness workout op de ritmes van Latijns- Amerikaanse muziek.

Step is een energieke workout met een extra dimensie. Met behulp van een hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Dit is een gevorderde les, dus de  choreografie heeft een up- tempo.

Sports World Gratis sportdag