Sports World Amsterdam
Loading...

SPORTS WORLD

Op zoek naar een inspirerende club voor fitness, groepslessen, personal training, yoga, wellness, squash en meer?

Welkom bij Sports World Amsterdam: een inspirerende club voor fitness, groepslessen, yoga, personal training, squash en meer.  De club is gevestigd in een uniek historisch gebouw (1887) in Oostpoort, Watergraafsmeer. Sports World biedt veel meer dan een normale sportschool of sportclub in Amsterdam. Kom direct in beweging en maak kennis middels een gratis proefweek.

Doe mee met één van de 125 groepslessen per week. Of kom zelf sporten in de Oude Melkfabriek. Het historische gebouw geeft je de juiste motivatie om het sporten en het fitness op te pakken. Benieuwd naar de club?

Maak gratis kennis met de club

SPORTS WORLD

INTENSITY

INTENSITY

Krachttraining, Bootcamp, Crosstraining en meer

Intensity is dé categorie waar kracht van spieren centraal staat. Dit zijn uitdagende lessen, waarbij vaak getraind wordt met verschillende soorten sportattributen. Diverse krachttraining lessen die jouw lichaam uitdagen om sterker en krachtiger te worden. Van een interval training tot circuit training, elke les heeft iets uitdagends.

Een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Breng je lichaam in shape.

Een training van het kracht en het uithoudingsvermogen met gebruik van dumbels, elastieken, steps en eigen gewicht.

Functionele kracht en conditie training.

Net als de circuit training heeft de trainer een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam. De freestyle training richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Voor een sterke basis.

Een training waarbij de rug en buikspieren worden verstevigd middels het gebruik van de Swiss bal.

In 15 minuten wordt er getraind voor sterkere buikspieren.

Sports World Gratis Proefweek

NIEUWS & BLOG

Wij houden je graag op de hoogte bij Sports World!

Ga naar onze blog pagina
  • Stretching

    maandag, 30 mei 2016| Sports World

    Stretchen. Iedereen kent het wel. De manier om blessures te voorkomen en om je flexibiliteit te verbeteren. Niet iedereen heeft tijd om te strechten. Laten we eens bekijken of al die voordelen van stretchen wel tot zijn recht komen. En of je toch eens in de zoveel tijd moet stretchen. 

    Lees meer
  • Wakker worden zonder koffie

    vrijdag, 27 mei 2016| Sports World

    Koffie of cafeïne kan voor veel mensen noodzakelijk zijn in de ochtend. Ze worden er wakker van, het verbeterd eventueel hun humor en het kan ervoor zorgen dat mensen alert worden. Vandaag vervangen wij koffie door andere middelen. Wil je koffie in de ochtend verminderen of meer energie? Lees dan verder.

    Lees meer
  • Cafe├»ne en training

    woensdag, 25 mei 2016| Sports World

    Cafeïne is misschien wel het meest gebruikte product op de wereld met stimulerende werking. Twee koppen koffie bevatten samen 350 milligram cafeïne. We weten allemaal wat de effecten zijn van cafeïne op ons energielevel. Maar wat doet cafeïne met betrekking tot je trainingen?

    Lees meer
  • Waarom sportmassage?

    maandag, 23 mei 2016| Milou

    Ben jij een fanatieke sporter, heb jij een fysiek zwaar en intensief beroep, zegt jou de term DOMS helemaal niks en betrap jij jezelf wel eens op spiervermoeidheid? Dan zou triggerpoint en/of sportmassage voor jou wel eens goed van pas kunnen komen.

    Lees meer
  • Hoeveel sets en reps tijdens je training?

    maandag, 16 mei 2016| sports World

    Vorige week hebben we in deel één besproken over singlesets en multisets. In deze blog gaan we verder in over hoeveel sets (rondes) en reps (herhalingen) nodig zijn bij welk doel. 

    Lees meer
  • Motivatie

    vrijdag, 13 mei 2016| Sports World

    Of je nou gewicht wilt verliezen, een afstand wilt kunnen rennen of zo zwaar mogelijk wilt kunnen deadliften, gemotiveerd blijven kan lastig zijn. 45 procent van alle nieuwjaarsdoelen worden na een maand al losgelaten. Waarom is dit zo lastig? En hoe kan je dit het beste aanpakken?

    Lees meer
  • Citroenen

    woensdag, 11 mei 2016| Sports World

    Met citroenen kan je onwijs veel lekkere en gezonde dingen maken. Ze zijn enorm gezond en juist deze tijd van het jaar kan je ze volop krijgen. Lees verder voor de voordelen van citroenen en inspiratie mogelijkheden!

    Lees meer
  • Hoeveel sets tijdens je training?

    maandag, 9 mei 2016| Sports World

    Hoeveel herhalingen doe jij tijdens het trainen? Weet je precies waarom je dit doet? BIj een HIT training wordt een oefening 1 keer gedaan. Vaak wordt er bij krachttraining meerdere sets gedaan. In de blog van vandaag leggen wij hier het één en ander over uit. 

    Lees meer
  • In de zon

    zaterdag, 7 mei 2016| sports World

    Deze dagen brengen weer heerlijk veel licht in ons leven en natuurlijk ook warmte. Iedereen is vaker buiten en geniet dan ook van de zonnestralen op ons huid. Dit zijn de momenten waarop het belangrijk is om je goed te beschermen.

    Lees meer
  • Tijd voor lentemaaltijden

    woensdag, 4 mei 2016| Sports World

    Ein-de-lijk mogen we weer genieten van de zonnige dagen. Hoe langer we buiten kunnen genieten, hoe beter. Juist op deze dagen is het niet fijn om lang in de keuken te staan voor gezonde recepten. Vandaar een makkelijk, snel en gezond recept die je heerlijk kan eten op het balkon in de zon. 

    Lees meer

STATE OF MIND

STATE OF MIND

Meer in balans met je omgeving

Bij de categorie state of mind komen er oefeningen aan bod die zorgen voor het versterken, ontspannen en soepel maken van de spieren. In deze lessen wordt er aandacht gegeven aan het in balans brengen van je lichaam en geest. Gun jezelf de rust en tijd om dit te ervaren en maak kennis met diverse lessen.

Een kwartiertje voor je zelf.

In deze les wordt een reeks aan stretch oefeningen gegeven.

Een gunstig effect op de hormoon balans

Een reeks dynamische yoga oefeningen die invloed uitoefenen gericht op de schildklier, hypofyse en eierstokken, waardoor je hormoonspiegel in balans komt.

Maximale beweeglijkheid.

Een serie van grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven met als doel stimuleren van bindweefsel zoals banden en kraakbeen. 

Met Yoga Light maken we yoga toegankelijk voor iedereen.

Je kunt deze les altijd doen, bijvoorbeeld als je (denkt dat je) overgewicht hebt of vreest dat yogahoudingen te moeilijk voor je zijn. Het is een rustige vorm van yoga met een hele goede ondersteuning vanwege het stressverlagende effect. 

Lenigheid en ontspanning.

Verschillende stretch- en ontspannings oefeningen zullen er voor zorgen dat je met een ontspannen gevoel weer verder met de dag verder kunt gaan.

Sports World Gratis Proefweek

CARDIO

CARDIO

Verbeter je conditie en mentale uithoudingsvermogen

Lessen in deze categorie zorgen ervoor dat je werkt aan je uithoudingsvermogen. Door middel van een hoog tempo wordt je hartslag omhoog gebracht om je longen en ademhalingsspieren te versterken. Deze lessen zijn ontzettend divers, waardoor er aan ieders behoeften wordt voorzien. Doe mee aan deze lessen en ontvang er een grote dosis aan energie voor terug!

Functionele kracht en conditie training.

Net als de circuit training heeft de trainer een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam. De freestyle training richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Werk aan je snelheid, kracht, conditie en vaardigheden.

Met deze total body workout sla je alle vliegen in een klap.

Wielrennen meets mountain biking indoors.

Een indoor fiets training.

Breng je lichaam in shape.

Een training van het kracht en het uithoudingsvermogen met gebruik van dumbels, elastieken, steps en eigen gewicht.

Een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Sports World Gratis Proefweek