Sports World Amsterdam
Loading...

SPORTS WORLD

Op zoek naar een inspirerende healthclub voor fitness, groepslessen, personal training, yoga, wellness, squash en meer?

Welkom bij Sports World Amsterdam in de Oude Melkfabriek. Sinds 1887 staat deze plek in het teken van energie. In de 19e eeuw was dit de Oostergasfabriek. In het midden van de vorige eeuw werd hier melk geproduceerd.
Sinds 1998 is Sports World actief in Amsterdam als de leefstijl- en gezondheidsspecialist. Het team van Sports World staat 365 dagen voor u klaar om u te inspireren actief en gezond te leven. Bij Sports World vindt u alle ruimte, rust en tijd om het beste uit u zelf te halen in een wereld waar u zich thuis voelt.

Doe mee met één van de 125 groepslessen per week. Of kom zelf sporten in de Oude Melkfabriek. Het historische gebouw geeft je de juiste motivatie om het sporten en het fitness op te pakken. Benieuwd naar de club?

BELEEF SPORTSWORLD

SPORTS WORLD

INTENSITY

INTENSITY

Intensity is dé categorie waar kracht van spieren centraal staat. Dit zijn uitdagende lessen, waarbij vaak getraind wordt met verschillende soorten sportattributen. Diverse krachttraininglessen die jouw lichaam uitdagen om sterker en krachtiger te worden. Van een intervaltraining tot circuittraining, elke les heeft iets uitdagends.

Voor een sterke basis.

Coretraining is een low-impact training waarbij de rug- en buikspieren worden verstevigd middels het gebruik van de Swiss-bal.

Functionele kracht- en conditietraining.

Net als bij de circuittraining voer je onder begeleiding van de trainer een set aan verschillende oefeningen uit voor het totale lichaam. De freestyletraining richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Cycle Sprint is een nieuwe high intensity themales van 30 minuten. De focus ligt daarbij op het trainen van het explosief vermogen.

In 15 minuten trainen voor sterkere buikspieren.

Kickboksen is een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Body Pump meets Cross Fit.

Cross Training is een interval/krachttraining voor het hele lichaam.

Breng je lichaam in shape.

Bij Body Shape train je op kracht en uithoudingsvermogen met gebruik van dumbells, elastieken, steps en je eigen gewicht.

Voor een strakker en sterker lichaam.

Bodypump is een spierverstevigende, functionele work-out en de snelste manier om in shape te komen. Met behulp van lichte gewichten doe je verschillende krachtoefeningen op muziek waarbij alle spiergroepen worden uitgedaagd.

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

STATE OF MIND

STATE OF MIND

Bij de categorie state of mind komen oefeningen aan bod die zorgen voor het versterken, ontspannen en soepel maken van de spieren. In deze lessen wordt aandacht gegeven aan het in balans brengen van je lichaam en geest. Gun jezelf de rust en tijd om dit te ervaren en maak kennis met diverse lessen.

Een gunstig effect op de hormoonbalans.

Een reeks dynamische yogaoefeningen die gericht zijn op de schildklier, hypofyse en eierstokken, waardoor je hormoonspiegel in balans komt.

Kracht en dynamiek.

Power Yoga is een dynamische en vloeiende vorm van yoga, waarin de ademhaling de verbinding vormt tussen lichaam en geest.

Beheersing van het lichaam en de ademhaling.

Hatha Yoga is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van statische lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken.

Bij Flow Yoga ga je in een rustig ritme van de ene naar de andere yogahouding.

Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af in een dynamische serie bewegingen die de spieren versterken en soepeler maken.

Ontwikkelen van kracht, flexibiliteit en balans.

Iyengar Yoga is een actieve, verfijnde vorm van Hatha yoga die zich karakteriseert door meer aandacht voor detail bij het in balans brengen van lichaam en geest.

Stabiliteit, flexibiliteit en lichaamsbeheersing.

 Pilates bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen en armen en richt zich ook op een stevige en stabiele rug.

Volg de traditionele oosterse geneeskunde voor een vitaal lichaam.

Door verschillende posities en bewegingen worden de meridianen in het lichaam gestrekt en dit stelt het lichaam in staat om blokkades in de energiestromen op te lossen.

Een kwartiertje voor jezelf.

In deze les wordt een reeks aan stretchoefeningen gegeven.

Lenigheid en ontspanning.

Verschillende stretch- en ontspanningsoefeningen zullen ervoor zorgen dat je met een ontspannen gevoel weer verder met de dag verder kunt gaan.

Een rustige Yoga waarbij de oefeningen bewust en vanuit ontspanning worden uitgevoerd. Door met aandacht te bewegen kan stress worden losgelaten en ontstaat er fysiek en mentaal meer flexibiliteit.

Maximale beweeglijkheid.

Yin yoga bestaat uit een serie van grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven met als doel het stimuleren van bindweefsel zoals banden en kraakbeen. 

CARDIO

CARDIO

Lessen in deze categorie zorgen ervoor dat je werkt aan je uithoudingsvermogen. Door middel van een hoog tempo wordt je hartslag omhoog gebracht om je longen en ademhalingsspieren te versterken. Deze lessen zijn ontzettend divers, waardoor er in ieders behoeften wordt voorzien. Doe mee aan deze lessen en ontvang er een grote dosis aan energie voor terug!

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

Wielrennen meets mountain biking indoors.

Cycle is een indoor fietstraining, waarbij uithoudingsvermogen en kracht wordt getraind.

Kickboksen is een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Cycle Sprint is een nieuwe high intensity themales van 30 minuten. De focus ligt daarbij op het trainen van het explosief vermogen.

Soepel in de heupen.

Zumba is een energieke dans- en fitnesswork-out op de ritmes van Latijns-Amerikaanse muziek.

Step & Shape is een energieke workout met een in hoogte verstelbare step, gecombineerd met een training van kracht en uithoudingsvermogen.

Vecht je fit.

Bij Kick & Fun komen verschillende technieken uit verscheidene vechtsporten bijeen in een intensieve training.

Functionele kracht- en conditietraining.

Net als bij de circuittraining voer je onder begeleiding van de trainer een set aan verschillende oefeningen uit voor het totale lichaam. De freestyletraining richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

De club is gunstig gelegen, midden in de driehoek Oosterpark, Franckendaelpark en Flevopark. We gaan het hele jaar door naar buiten voor looptrainingen en Bootcamp onder begeleiding van een ervaren looptrainer / bootcampinstructeur. Jan is onze loopspecialist die bewijst dat iedereen kan hardlopen. Niels en Claudio geven onze Bootcamptrainingen.


Sluit je aan en geniet van de buitenlucht, ook in de winter!

Een energieke workout met een extra dimensie.

Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Breng je lichaam in shape.

Bij Body Shape train je op kracht en uithoudingsvermogen met gebruik van dumbells, elastieken, steps en je eigen gewicht.

Step is een energieke workout met een extra dimensie. Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Dit is een gevorderde les, dus de  choreografie heeft een up-tempo.