Sports World Amsterdam
Loading...

SPORTS WORLD

Op zoek naar een inspirerende club voor fitness, groepslessen, personal training, yoga, wellness, squash en meer?

Welkom bij Sports World Amsterdam: een inspirerende club voor fitness, groepslessen, yoga, personal training, squash en meer.  De club is gevestigd in een uniek historisch gebouw (1887) in Oostpoort, Watergraafsmeer. Sports World biedt veel meer dan een normale sportschool of sportclub in Amsterdam. Kom direct in beweging en maak kennis middels een gratis proefweek.

Doe mee met één van de 125 groepslessen per week. Of kom zelf sporten in de Oude Melkfabriek. Het historische gebouw geeft je de juiste motivatie om het sporten en het fitness op te pakken. Benieuwd naar de club?

Maak gratis kennis met de club

SPORTS WORLD

INTENSITY

INTENSITY

Krachttraining, Bootcamp, Crosstraining en meer

Intensity is dé categorie waar kracht van spieren centraal staat. Dit zijn uitdagende lessen, waarbij vaak getraind wordt met verschillende soorten sportattributen. Diverse krachttraining lessen die jouw lichaam uitdagen om sterker en krachtiger te worden. Van een interval training tot circuit training, elke les heeft iets uitdagends.

Voor een sterke basis.

Een training waarbij de rug en buikspieren worden verstevigd middels het gebruik van de Swiss bal.

Functionele kracht en conditie training.

Net als de circuit training heeft de trainer een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam. De freestyle training richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Sports World Gratis Proefweek

NIEUWS & BLOG

Wij houden je graag op de hoogte bij Sports World!

Ga naar onze blog pagina
  • 7 verrassende manieren om snel af te koelen

    maandag, 22 augustus 2016| Sports World

    Een rood hoofd, zweten en uitdroging zijn de bijwerkingen van trainingen in de warmte. Cooldowns zijn ontworpen om dit te voorkomen. Toch is het gemakkelijk om over te slaan, snel te douchen en binnen no-time weer op de volgende afspraak te zijn. Toch is dit niet de juiste manier. 

    Lees meer
  • Met je blote voeten op het strand hardlopen

    maandag, 8 augustus 2016| Sports World

    Gedurende de zomer zal het waarschijnlijk vaker voorkomen dat je de kans hebt om op het strand hard te lopen. De keuze waarvoor je waarschijnlijk wel even hebt gestaan is: ga ik op blote voeten of trek ik mijn sportschoenen aan? Het antwoord les je hier!

    Lees meer
  • Wat neem je mee tijdens een picknick?

    woensdag, 3 augustus 2016| Sports World

    Tijdens de zomer mag picnicken in het bos of op het strand natuurlijk niet ontbreken. Daarom hebben wij vandaag voor jou een heerlijk zomers recept speciaal voor bij de picnick. In minder dan 15 minuten maak jij een heerlijke wrap!

    Lees meer
  • Training voor buiten

    maandag, 1 augustus 2016| Sports World

    De afgelopen dagen was het iets minder mooi weer, maar de mooie dagen komen er weer aan! Dat betekent dus ook genieten van de buitenlucht. Soms schiet een training er dan wel eens bij in. Geen paniek, want deze workout is perfect voor buiten in het park of juist tijdens je vakantie in het hotel. 

    Lees meer
  • Moeten vrouwen aan krachttraining doen?

    maandag, 25 juli 2016| Sports World

    Vaak hoor ik om mij heen dat vrouwen niet aan krachttraining willen doen, omdat ze bang zijn om zo enorm gespierd te worden. Moeten vrouwen voor hun droomlichaam aan de cardio of moeten ze krachttrainen?

    Lees meer
  • Kom je aan van eten voor bedtijd?

    woensdag, 20 juli 2016| Sports World

    Om je heen hoor je vaak argumenten als: "Als je eet, voordat je gaat slapen wordt je dik!''. Zonder erop in te gaan, nemen mensen dit aan. Vandaag leggen wij jou uit of dit waar is en hoe dit dan zit. Benieuwd? Lees gauw verder!

    Lees meer
  • Sporten tijdens de vakantie

    maandag, 18 juli 2016| Sports World

    Je bent goed bezig en hebt een goed ritme met betrekking tot sporten. Misschien fiets je bijna elke dag en doe je doordeweeks aan fitness. Wellicht dat je zo af en toe ook nog hardloopt of een balletje slaat op de squashbaan? Hoe moet dat dan op vakantie? Lees vandaag over hoe je actief en fit blijft tijdens je vakantie. 

    Lees meer
  • Kruiden

    woensdag, 13 juli 2016| Sports World

    Het kan lastig zijn om de juiste kruiden toe te voegen aan je gerecht. Welke kruiden past bij kip of een stukje vis? Het toevoegen van kruiden kan je gerecht een hele andere draai geven. Om een voorbeeld te geven, hebben wij een tabel opgesteld met diverse kruiden bij een bepaald soort voedselproduct. Daarnaast hebben wij een heerlijk recept met kip, eventueel voor op de barbecue. 

     

    Lees meer
  • Kan je je dood schrikken?

    vrijdag, 8 juli 2016| Sports World

    Iedereen heeft wel eens een angst ervaren. Klamme handjes, een sneller kloppend hart en een versnelde ademhaling. Maar kunnen deze symptomen je letterlijk dood schrikken? Interessant om deze theorie eens onder de loep te nemen. 

    Lees meer
  • Voordelen van groene thee

    woensdag, 6 juli 2016| Sports World

    Thee is na water het populairste en meest gedronken drankje op de wereld. Thee heeft zijn oorsprong gevonden in China ongeveer 4000 jaar geleden. Een van de eerste soorten thee is groene thee. De extreme populariteit die groene thee heeft, is te danken aan de voordelen die deze thee bevat. Meer weten? Lees gauw verder.

    Lees meer

STATE OF MIND

STATE OF MIND

Meer in balans met je omgeving

Bij de categorie state of mind komen er oefeningen aan bod die zorgen voor het versterken, ontspannen en soepel maken van de spieren. In deze lessen wordt er aandacht gegeven aan het in balans brengen van je lichaam en geest. Gun jezelf de rust en tijd om dit te ervaren en maak kennis met diverse lessen.

Een kwartiertje voor je zelf.

In deze les wordt een reeks aan stretch oefeningen gegeven.

Lenigheid en ontspanning.

Verschillende stretch- en ontspannings oefeningen zullen er voor zorgen dat je met een ontspannen gevoel weer verder met de dag verder kunt gaan.

Maximale beweeglijkheid.

Een serie van grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven met als doel stimuleren van bindweefsel zoals banden en kraakbeen. 

Een gunstig effect op de hormoon balans

Een reeks dynamische yoga oefeningen die invloed uitoefenen gericht op de schildklier, hypofyse en eierstokken, waardoor je hormoonspiegel in balans komt.

Met Yoga Light maken we yoga toegankelijk voor iedereen.

Je kunt deze les altijd doen, bijvoorbeeld als je (denkt dat je) overgewicht hebt of vreest dat yogahoudingen te moeilijk voor je zijn. Het is een rustige vorm van yoga met een hele goede ondersteuning vanwege het stressverlagende effect. 

Sports World Gratis Proefweek

CARDIO

CARDIO

Verbeter je conditie en mentale uithoudingsvermogen

Lessen in deze categorie zorgen ervoor dat je werkt aan je uithoudingsvermogen. Door middel van een hoog tempo wordt je hartslag omhoog gebracht om je longen en ademhalingsspieren te versterken. Deze lessen zijn ontzettend divers, waardoor er aan ieders behoeften wordt voorzien. Doe mee aan deze lessen en ontvang er een grote dosis aan energie voor terug!

Functionele kracht en conditie training.

Net als de circuit training heeft de trainer een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam. De freestyle training richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Breng je lichaam in shape.

Een training van het kracht en het uithoudingsvermogen met gebruik van dumbels, elastieken, steps en eigen gewicht.

Sports World Gratis Proefweek