Sports World Amsterdam
Loading...

SPORTS WORLD

Op zoek naar een inspirerende club voor fitness, groepslessen, personal training, yoga, wellness, squash en meer?

Welkom bij Sports World Amsterdam: een inspirerende club voor fitness, groepslessen, yoga, personal training, squash en meer.  De club is gevestigd in een uniek historisch gebouw (1887) in Oostpoort, Watergraafsmeer. Sports World biedt veel meer dan een normale sportschool of sportclub in Amsterdam. Kom direct in beweging en maak kennis middels een gratis dagpas.

Doe mee met één van de 125 groepslessen per week. Of kom zelf sporten in de Oude Melkfabriek. Het historische gebouw geeft je de juiste motivatie om het sporten en het fitness op te pakken. Benieuwd naar de club?

Maak gratis kennis met de club

SPORTS WORLD

INTENSITY

INTENSITY

Krachttraining, Bootcamp, Crosstraining en meer

Intensity is dé categorie waar kracht van spieren centraal staat. Dit zijn uitdagende lessen, waarbij vaak getraind wordt met verschillende soorten sportattributen. Diverse krachttraininglessen die jouw lichaam uitdagen om sterker en krachtiger te worden. Van een intervaltraining tot circuittraining, elke les heeft iets uitdagends.

Kickboksen is een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Buitentraining

Bootcamp is een actieve les in de buitenlucht waar je in groepsverband zowel conditie als kracht traint.

Breng je lichaam in shape.

Bij Body Shape train je op kracht en uithoudingsvermogen met gebruik van dumbells, elastieken, steps en je eigen gewicht.

Voor een sterke basis.

Coretraining is een low-impact training waarbij de rug- en buikspieren worden verstevigd middels het gebruik van de Swiss-bal.

Body Pump meets Cross Fit.

Cross Training is een interval/krachttraining voor het hele lichaam.

Bagtraining is een perfecte training om je conditie en spierkracht op te bouwen, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze training is een goede manier om gewicht te verliezen.

Voor een strakker en sterker lichaam.

Bodypump is een spierverstevigende, functionele work-out en de snelste manier om in shape te komen. Met behulp van lichte gewichten doe je verschillende krachtoefeningen op muziek waarbij alle spiergroepen worden uitgedaagd.

Functionele kracht- en conditietraining.

Net als bij de circuittraining voer je onder begeleiding van de trainer een set aan verschillende oefeningen uit voor het totale lichaam. De freestyletraining richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Fitness - kracht & conditie voor iedereen.

De fitnesstrainer heeft een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam voor je klaar staan met gebruik van zowel apparaten als losse oefeningen. De oefeningen worden achtereenvolgend uitgevoerd met zo min mogelijk rust.

In 15 minuten trainen voor sterkere buikspieren.

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

Sports World Gratis Trainen

STATE OF MIND

STATE OF MIND

Meer in balans met je omgeving

Bij de categorie state of mind komen oefeningen aan bod die zorgen voor het versterken, ontspannen en soepel maken van de spieren. In deze lessen wordt aandacht gegeven aan het in balans brengen van je lichaam en geest. Gun jezelf de rust en tijd om dit te ervaren en maak kennis met diverse lessen.

Een gunstig effect op de hormoonbalans.

Een reeks dynamische yogaoefeningen die gericht zijn op de schildklier, hypofyse en eierstokken, waardoor je hormoonspiegel in balans komt.

Kracht en dynamiek.

Power Yoga is een dynamische en vloeiende vorm van yoga, waarin de ademhaling de verbinding vormt tussen lichaam en geest.

Lenigheid en ontspanning.

Verschillende stretch- en ontspanningsoefeningen zullen ervoor zorgen dat je met een ontspannen gevoel weer verder met de dag verder kunt gaan.

Ontwikkelen van kracht, flexibiliteit en balans.

Iyengar Yoga is een actieve, verfijnde vorm van Hatha yoga die zich karakteriseert door meer aandacht voor detail bij het in balans brengen van lichaam en geest.

Maximale beweeglijkheid.

Yin yoga bestaat uit een serie van grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven met als doel het stimuleren van bindweefsel zoals banden en kraakbeen. 

Een kwartiertje voor jezelf.

In deze les wordt een reeks aan stretchoefeningen gegeven.

Bij Flow Yoga ga je in een rustig ritme van de ene naar de andere yogahouding.

Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af in een dynamische serie bewegingen die de spieren versterken en soepeler maken.

Beheersing van het lichaam en de ademhaling.

Hatha Yoga is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van statische lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken.

Volg de traditionele oosterse geneeskunde voor een vitaal lichaam.

Door verschillende posities en bewegingen worden de meridianen in het lichaam gestrekt en dit stelt het lichaam in staat om blokkades in de energiestromen op te lossen.

Stabiliteit, flexibiliteit en lichaamsbeheersing.

 Pilates bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen en armen en richt zich ook op een stevige en stabiele rug.

Sports World Gratis Trainen

CARDIO

CARDIO

Verbeter je conditie en mentale uithoudingsvermogen

Lessen in deze categorie zorgen ervoor dat je werkt aan je uithoudingsvermogen. Door middel van een hoog tempo wordt je hartslag omhoog gebracht om je longen en ademhalingsspieren te versterken. Deze lessen zijn ontzettend divers, waardoor er in ieders behoeften wordt voorzien. Doe mee aan deze lessen en ontvang er een grote dosis aan energie voor terug!

Wielrennen meets mountain biking indoors.

Indoor Cycling is een indoor fietstraining, waarbij uithoudingsvermogen en kracht wordt getraind.

Bagtraining is een perfecte training om je conditie en spierkracht op te bouwen, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze training is een goede manier om gewicht te verliezen.

Functionele kracht- en conditietraining.

Net als bij de circuittraining voer je onder begeleiding van de trainer een set aan verschillende oefeningen uit voor het totale lichaam. De freestyletraining richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Soepel in de heupen.

Zumba is een energieke dans- en fitnesswork-out op de ritmes van Latijns-Amerikaanse muziek.

Een energieke workout met een extra dimensie.

Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Kickboksen is een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

De club is gunstig gelegen, midden in de driehoek Oosterpark, Franckendaelpark en Flevopark. We gaan het hele jaar door naar buiten voor looptrainingen en Bootcamp onder begeleiding van een ervaren looptrainer / bootcampinstructeur. Jan is onze loopspecialist die bewijst dat iedereen kan hardlopen. Niels en Claudio geven onze Bootcamptrainingen.


Sluit je aan en geniet van de buitenlucht, ook in de winter!

Step is een energieke workout met een extra dimensie. Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Dit is een gevorderde les, dus de  choreografie heeft een up-tempo.

Fitness - kracht & conditie voor iedereen.

De fitnesstrainer heeft een set aan verschillende oefeningen voor het totale lichaam voor je klaar staan met gebruik van zowel apparaten als losse oefeningen. De oefeningen worden achtereenvolgend uitgevoerd met zo min mogelijk rust.

Step & Shape is een energieke workout met een in hoogte verstelbare step, gecombineerd met een training van kracht en uithoudingsvermogen.

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

Breng je lichaam in shape.

Bij Body Shape train je op kracht en uithoudingsvermogen met gebruik van dumbells, elastieken, steps en je eigen gewicht.

Vecht je fit.

Bij Kick & Fun komen verschillende technieken uit verscheidene vechtsporten bijeen in een intensieve training.

Sports World Gratis Trainen