Sports World Amsterdam
Lesomschrijvingen

Sports World biedt een variƫteit aan groepslessen

Lesomschrijvingen

De lessen zijn onderverdeeld in een 3-tal vormen van bewegen, te weten INTENSITY, STATE OF MIND en CARDIO. De duur van elke les wordt aangegeven in het groepslesrooster. Sports World helpt je graag met de invulling aan het verwezenlijken van jouw persoonlijke doelstellingen.

Sports World Intensity
Sports World Intensity
Sports World State of Mind
Sports World Cardio

Cycle Sprint

Cycle Sprint is een nieuwe high intensity themales van 30 minuten. De focus ligt daarbij op het trainen van het explosief vermogen.

Mindfulness Yoga

Een rustige Yoga waarbij de oefeningen bewust en vanuit ontspanning worden uitgevoerd. Door met aandacht te bewegen kan stress worden losgelaten en ontstaat er fysiek en mentaal meer flexibiliteit.

Fat Attack

Fat Attack is de groepsles waar je de strijd aangaat met de overtollige kilo’s! Door een combinatie van lage en hoge impact interval- en aerobicoefeningen is deze les geschikt voor sporters van alle niveaus. Door een grote variatie aan oefeningen is geen enkele Fat Attack les hetzelfde, wat de les altijd weer een verrassing maakt.

Total Workout

Total Workout is een totaal oplossing voor de beginnende sporter. Deze les van 1,5 uur biedt een totaal aan oefeningen om zowel conditie als kracht te verbeteren. 

Kickboksen

Kickboksen is een zeer energieke sport, waarbij naast de vele stoottechnieken ook allerlei trappen aan bod komen. Uiteraard wordt de training op een veilige en verantwoorde wijze gegeven, in een sportieve en respectvolle sfeer.

Iyengar Yoga gevorderd

Iyengar Yoga is gevorderde en een actieve, verfijnde vorm van Hatha yoga die zich karakteriseert door meer aandacht voor detail bij het in balans brengen van lichaam en geest.

Bootcamp
Buitentraining

Bootcamp is een actieve les in de buitenlucht waar je in groepsverband zowel conditie als kracht traint.

Step gevorderd

Step is een energieke workout met een extra dimensie. Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Dit is een gevorderde les, dus de  choreografie heeft een up-tempo.

Step & Shape

Step & Shape is een energieke workout met een in hoogte verstelbare step, gecombineerd met een training van kracht en uithoudingsvermogen.

Hardlopen

De club is gunstig gelegen, midden in de driehoek Oosterpark, Franckendaelpark en Flevopark. We gaan het hele jaar door naar buiten voor looptrainingen en Bootcamp onder begeleiding van een ervaren looptrainer / bootcampinstructeur. Jan is onze loopspecialist die bewijst dat iedereen kan hardlopen. Niels en Claudio geven onze Bootcamptrainingen.


Sluit je aan en geniet van de buitenlucht, ook in de winter!

Do-in
Volg de traditionele oosterse geneeskunde voor een vitaal lichaam.

Door verschillende posities en bewegingen worden de meridianen in het lichaam gestrekt en dit stelt het lichaam in staat om blokkades in de energiestromen op te lossen.

Flex & Stretch
Een kwartiertje voor jezelf.

In deze les wordt een reeks aan stretchoefeningen gegeven.

Flow yoga
Bij Flow Yoga ga je in een rustig ritme van de ene naar de andere yogahouding.

Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af in een dynamische serie bewegingen die de spieren versterken en soepeler maken.

Focus & Stretch
Lenigheid en ontspanning.

Verschillende stretch- en ontspanningsoefeningen zullen ervoor zorgen dat je met een ontspannen gevoel weer verder met de dag verder kunt gaan.

Hatha Yoga
Beheersing van het lichaam en de ademhaling.

Hatha Yoga is een fysieke yogavariant die voor het grootste deel bestaat uit de beoefening van statische lichaamshoudingen en ademhalingstechnieken.

Hormoon Yoga
Een gunstig effect op de hormoonbalans.

Een reeks dynamische yogaoefeningen die gericht zijn op de schildklier, hypofyse en eierstokken, waardoor je hormoonspiegel in balans komt.

Iyengar Yoga
Ontwikkelen van kracht, flexibiliteit en balans.

Iyengar Yoga is een actieve, verfijnde vorm van Hatha yoga die zich karakteriseert door meer aandacht voor detail bij het in balans brengen van lichaam en geest.

Pilates
Stabiliteit, flexibiliteit en lichaamsbeheersing.

 Pilates bestaat uit grondoefeningen voor buik, billen, benen en armen en richt zich ook op een stevige en stabiele rug.

Power Yoga
Kracht en dynamiek.

Power Yoga is een dynamische en vloeiende vorm van yoga, waarin de ademhaling de verbinding vormt tussen lichaam en geest.

Yin Yoga
Maximale beweeglijkheid.

Yin yoga bestaat uit een serie van grondoefeningen waarin de spieren ontspannen blijven met als doel het stimuleren van bindweefsel zoals banden en kraakbeen. 

Cycle Indoor
Wielrennen meets mountain biking indoors.

Cycle is een indoor fietstraining, waarbij uithoudingsvermogen en kracht wordt getraind.

Step
Een energieke workout met een extra dimensie.

Met behulp van een in hoogte verstelbare step en leuke choreografie beweeg je op en rondom de step.

Zumba
Soepel in de heupen.

Zumba is een energieke dans- en fitnesswork-out op de ritmes van Latijns-Amerikaanse muziek.

Body Shape
Breng je lichaam in shape.

Bij Body Shape train je op kracht en uithoudingsvermogen met gebruik van dumbells, elastieken, steps en je eigen gewicht.

Buikspierkwartier
In 15 minuten trainen voor sterkere buikspieren.

Bodypump
Voor een strakker en sterker lichaam.

Bodypump is een spierverstevigende, functionele work-out en de snelste manier om in shape te komen. Met behulp van lichte gewichten doe je verschillende krachtoefeningen op muziek waarbij alle spiergroepen worden uitgedaagd.

Cross Training
Body Pump meets Cross Fit.

Cross Training is een interval/krachttraining voor het hele lichaam.

Core
Voor een sterke basis.

Coretraining is een low-impact training waarbij de rug- en buikspieren worden verstevigd middels het gebruik van de Swiss-bal.

Freestyle
Functionele kracht- en conditietraining.

Net als bij de circuittraining voer je onder begeleiding van de trainer een set aan verschillende oefeningen uit voor het totale lichaam. De freestyletraining richt zich zoveel mogelijk op functionele oefeningen.

Kick & Fun
Vecht je fit.

Bij Kick & Fun komen verschillende technieken uit verscheidene vechtsporten bijeen in een intensieve training.

Total Workout
Een totaal oplossing voor elke sporter.

Total Workout is een totaal oplossing voor de beginnende sporter. Deze les van 1,5 uur biedt een totaal aan oefeningen om zowel conditie als kracht te verbeteren..

Meer info